Home / Blog / ’s Werelds grootste Pacman ultiem voorbeeld creatief crowdsourcen

’s Werelds grootste Pacman ultiem voorbeeld creatief crowdsourcen

LATER LEZEN

Web 2.0 maakt van consumenten producenten en deze radicale verandering jaagt over het algemeen conventionele producenten de stuipen op het lijf. De strijd die gevoerd wordt over copyrights is daar het meest sprekende voorbeeld van. Soms lijken producenten het echter te begrijpen, al dan niet met een duwtje in de rug van meer creatieve marktpartijen. Een voorbeeld is bureau Soap Creative, dat voor Microsoft Australië en gameproducent NAMCO BANDAI een simpele maar briljante promotiecampagne voor Internet Explorer 9 bedacht. Het bekendste computerspel ooit werd ge2.0d om ’s werelds grootste Pacman-spel te maken. Gebruikers kunnen zelf een doolhof maken en dat toevoegen aan de website.  Door het nieuwe HTML5 [wiki] kunnen gebruikers dit steeds groter groeiende doolhof van doolhoven navigeren om eindeloos veel spoken op te nomnomnom’en. Op moment van schrijven waren er al 21,753 user generated doolhoven en stond de teller van het aantal opgegeten pac-dots op meer dan een half miljard. Kijken, spelen en meedoen hier.