Home / Blog / 55+ invasie op Facebook

55+ invasie op Facebook

LATER LEZEN

Jeugdcultuur is vrijwel altijd populaire cultuur, maar populaire cultuur is niet hetzelfde als jeugdcultuur. Hoewel marketeers zich online vooral richten op wat zij ‘de digitale generatie’ noemen, halen andere demografische groepen hun digitale achterstand in. Het Amerikaanse iStrategyLabs monitort de groei van Facebook in de VS sinds oktober 2007 en laat zien dat de snelst groeiende groep de 55-plussers zijn.  In een jaar tijd steeg het aantal Facebookgebruikers in deze leeftijdsgroep met meer dan 900 procent. Met een aandeel van 9,5 procent zitten de bijna-bejaarden dicht op de tieners, die een aandeel hebben van 10,4 procent. Wij voorspellen dat deze ontwikkeling ook in Nederland zich snel zal gaan voltrekken. Facebook is bij uitstek geschikt voor deze groep. Het is een gemeenschap waarmee je gemakkelijk in contact blijft met mensen die je niet regelmatig ziet. Je kunt foto’s delen, op de hoogte gesteld worden van een nieuwe baan of nieuwe liefde en je kunt er eenvoudige spelletjes spelen – allemaal functies waar juist hedendaagse 55-plussers, met hun lege nesten, aankomende kleinkinderen en niet om de hoek wonende familie sterkte behoefte aan hebben.

DEEL DIT BERICHT