Home / Blog / Bier verkopen door mensen te laten spelen

Bier verkopen door mensen te laten spelen

LATER LEZEN

Crossmedialiteit en convergentie zijn al een tijdje dé buzzwoorden in de reclamewereld. Binnen mediastudies is er veel aandacht voor het idee van spel. Digitale media, zeker wanneer geïntegreerd in een smartphone, bieden optimale mogelijkheden om crossmediaal te spelen. Heineken is er nu in geslaagd deze elementen samen te brengen in de telefoon-applicatie Star Player (iTunes). Deze video laat zien wat er allemaal mogelijk is. Heineken combineert een aantal belangrijke elementen: de behoefte die mensen hebben om met elkaar in competitie te zijn (friend leagues); de neiging om dicht op een wedstrijd te zitten en naar de televisie te gillen; de behoefte erkend te worden voor prestatie (badges a la Foursquare) en de trend kennis tentoon te spreiden zoals bij de zeer populaire offline pubquizzen. Televisie en mobiel internet zijn in de Star Player app van Heineken complementair, zoals veel mediagebruik vandaag de dag ook is. Heineken is met deze app niet alleen vernieuwend, ze laat ook zien goed te begrijpen hoe mensen media gebruiken.

DEEL DIT BERICHT