24 februari 2015
caticonslite_bm_alt
Bier is authentiek Als je op zoek bent naar de authentieke man, moet je bierreclames kijken. Zo zien we in een Bavaria-reclame moderne mannen veranderen in ongecontroleerde horde met overmatige beharing. Een soort terugkeer van de oerman. Eenmaal aangekomen diep in het woud, stormt ...

23 februari 2015
caticonslite_bm_alt
youtube-kids Na Vine Kids is er nu ook YouTube Kids, een kindvriendelijkere versie van de populaire dienst. YouTube belooft een design speciaal gericht op kinderen en video’s die geschikt zijn voor deze groep. “Video’s they’ll love, and you can feel good about” ...

20 februari 2015
caticonslite_bm_alt
Voorkant rapport Journalisten worden bestookt met persberichten. De angst bestaat dat zij die onder tijdsdruk massaal copypasten. Communicatiewetenschappers Pytrik Schafraad en Roos Spitteler onderzochten voor het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek in hoeverre journalisten dit ‘voorverpakte’ nieuws kritiekloos overnemen. Zij veronderstelden dat nieuwswaarden daarbij ...

19 februari 2015
caticonslite_bm_alt
In de studio Eind jaren ’90 verschenen de eerste liveblogs. Toen nog verslagen van tech-conferenties, inmiddels niet meer weg te denken uit het arsenaal van de multimediale krant. Bij grote gebeurtenissen wordt er verslag gedaan van de verslaggeving over een onderwerp. De Mediadoctoren ...

18 februari 2015
caticonslite_bm_alt
slimme balletschoenen Wearables lijken nog steeds het niveau van gimmicks niet te kunnen ontstijgen. Kunstenaars en ontwerpers bedenken spectaculaire draagbare technologie, maar de vraag blijft steeds: wat heb je eraan? Ontwerper Lesia Trubat maakte ‘slimme’ balletschoenen die registreren waar de schoen contact had met de ...