Home / Blog / ‘Brand activation’: ING doet popie met graffiti van oude meesters

‘Brand activation’: ING doet popie met graffiti van oude meesters

LATER LEZEN

Michel Alders aan het werk in de WarmoesstraatIn Amsterdam hangen in de Warmoesstraat, in de Haarlemmerstraat en op de NDSM-werf graffitiversies van werken van de oude meesters Rembrandt, Frans Hals en Willem van de Velde. De graffiti is gemaakt door Michel Alders, TelmoMiel en Donovan Spaanstra. Het project is een initiatief van ING, de hoofdsponsor van het Rijksmuseum. ING wil met het project aandacht vragen voor Nederlandse cultuur, waarmee ze bedoelen een goed imago genereren voor de bank.

Het is daarom uitgevoerd door BrandBase, een bureau voor ‘brand activaction’. Hier legt BrandBase in eigen woorden uit wat dat inhoudt. Het komt neer op een hippere vorm van actiemarketing. Het is daarom misschien geen verrassing dat het promofilmpje (zie beneden) gemaakt werd door Vice. Een dergelijk project sluit goed aan bij een bredere trend van popularisering van musea om nieuwe doelgroepen aan te spreken. De campagne lijkt direct al succesvol: media als Het Parool maakten erdoor gratis reclame voor ING.

INSTANT UPDATE: Nino Sonneveld wees ons via Twitter op een vrijwel identiek project van Londens National Gallery uit 2007.

Bron: Adformatie.

DEEL DIT BERICHT