Home / Blog / Daft Punk toonbeeld van hedendaags teasen

Daft Punk toonbeeld van hedendaags teasen

LATER LEZEN

Met de komst van sociale media hebben artiesten, filmproducenten en seriemakers een directere manier gekregen om met fans in contact te komen. Fans zien reikhalzend uit naar voorproefjes van nieuwe tracks, aankomende films en volgende seizoenen. Het DJ-duo Daft Punk heeft de afgelopen weken laten zien meester te zijn in dit teasen.

Op het festival Coachella werd een trailer getoond van een nieuw nummer van het aankomende album Random Access Memories. Het nummer heet ‘Get Lucky’. Het wordt gezongen door Pharrell Williams en funklegende Nile Rodgers verzorgt de gitaar. Uiteraard filmden bezoekers de trailer en ging hij razendsnel het internet over. Wat later werd het clipje in hoge kwaliteit uitgezonden als reclame tijdens Saturday Night Live. De track list van het album werd gedeeld via het nieuwe sociale netwerk Vine.

Teasen heeft een dubbele betekenis. Het is zowel warm laten lopen als plagen. Voor sommige fans nadert de marketingcampagne het laatste, zoals duidelijk wordt uit deze blogpost op DJ Broadcast. Er ontstaan zo twee kampen: “het kamp dat per promo enthousiaster wordt, en het kamp dat zo langzamerhand de zin verliest in Random Access Memories”.

TAGS
DEEL DIT BERICHT