Home / Blog / Economische crisis de schuld van Carly Rae Jepsen, One Direction en Justin Bieber

Economische crisis de schuld van Carly Rae Jepsen, One Direction en Justin Bieber

LATER LEZEN

Guitar Player is een tijdschrift voor gitaristen dat al sinds 1967 bestaat. In een bijzondere reclamecampagne geeft het blad de schuld van de economische crisis aan popmuziek. Reclamemakers van Leo Burnett Tailor Made leggen een verband tussen de stijgende populariteit van Carly Rae Jepsen, One Direction en Justin Bieber in 2012 en de economische neergang in dat jaar. Om de claim kracht bij te zetten is er ook een campagne die naar popliedjes uit 1985 en het ontstaan van ‘foute’ kledingtrends wijst. Tagline: “nothing goes right when music is wrong”. Doorzichtige poging tot gratis publiciteit of briljant appèl op gevoelens van superioriteit van rockmuzikanten?

Gevonden via PSFK

Meer over de invloed van maatschappelijke, economische en technologische veranderingen op muzieksmaak.

DEEL DIT BERICHT