Home / Blog / Jaloezie-marketing: KLM zet VR in om budgetvliegers te laten zien wat ze missen

Jaloezie-marketing: KLM zet VR in om budgetvliegers te laten zien wat ze missen

LATER LEZEN

KLM was een voorloper met marketing via sociale media. Deze week lanceerden ze een VR-campagne voor de Amerikaanse markt, waar ze veel concurrentie ondervinden van budgetmaatschappijen. Aan passagiers die budget vlogen werd op JFK Airport een VR-ervaring aangeboden. Het idee is dat die een ‘flight upgrader‘ is die je laat ondergaan hoeveel fijner vliegen met KLM is. Het is een creatieve manier om virtual reality in te zetten in een campagne, al voelt de uitwerking toch wat matig.

In het promofilmpje zien we hoe KLM opschept met gratis snacks, ruime keuze in drankjes en aandacht voor dieetwensen. De stewardess, inclusief Nederlands accent, is reuze vriendelijk. Er wordt op gewezen dat er geen verborgen kosten zijn en dat de beenruimte riant is. Volgens MarketingTribune heb je via de app ook toegang tot het in-flight entertainment systeem, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk (die budgetvliegers bieden geen gratis wifi en de app is 785 MB, te weinig om allerlei films te herbergen).

DEEL DIT BERICHT