Home / Blog / Jongeren zijn meer bereid voor nieuws te betalen dan ouderen

Jongeren zijn meer bereid voor nieuws te betalen dan ouderen

LATER LEZEN

Reuters publiceerde zijn Digital News Report (inzichten over de consumptie van ‘digitaal nieuws’ in Europa en de VS, LD) met veel elementen over jongeren:

  • 43 procent van de Britten tussen de 16 en 24 lezen hun nieuws via onder andere Twitter en Facebook. Van de Britten boven de 45 gebruikt ‘slechts’ 11 procent sociale media om nieuws te consumeren.
  • Er blijkt wel veel overlapping te zijn tussen de verschillende nieuwskanalen, wat er volgens Reuters op duidt dat veel media naast elkaar blijven bestaan.
  • De wil om te betalen voor online nieuws is in alle bevraagde landen laag, variërend van 4 procent van de Britten tot 12 procent van de Denen.
  • Vooral jongere gebruikers lijken bereid om te betalen voor digitale media op hun smartphone of tablet: 13 procent in de leeftijdsgroep 16-24 jaar en 11 procent van de 25- tot 34-jarigen. In de categorie 35 tot 54 jaar neemt die wil af tot vijf procent, en zakt verder weg tot 3 procent bij 55-plussers.

Verder duiken er berichten op dat Twitter bij jongeren in opmars is:

Dit stuk verscheen eerder op Pedro’s blog X, Y of Einstein.

DEEL DIT BERICHT