Home / Blog / Like de Like-knop

Like de Like-knop

LATER LEZEN

De Like-knop van Facebook wordt een jaar oud en dat werd gevierd met een studie. De Like Log Study (klik hier voor een samenvatting), uitgevoerd onder de hoede van Yahoo, laat zien dat deze kleine knop zijn beloftes waar heeft gemaakt. De knop werd uitgevonden om mensen in je Facebooknetwerk attent te maken op dingen die je leuk vindt. Dit kunnen websites zijn, blogposts of krantenartikelen. Wat betreft het laatste, laat de studie zien dat vooral kranten van de knop geprofeteerd hebbben. In de onderzoeksperiode van drie maanden klikten rond zeven miljoen bezoekers op een van de Like-knoppen op de site van de New York Times. Maar ook voor de gewone blogger bevat dit onderzoek interessante resultaten. Zo laten de onderzoekers zien, dat niet het aantal blogposts op een site het aantal klikken op de Like-knop beïnvloedt, maar dat vooral kwalitatief hoogwaardige opiniestukken geliked worden. Het relatieve aantal blogposts op een pagina heeft dus geen invloed op de hoeveelheid like-klikken. Alleen is het wel zo dat gemiddeld 100 likes nodig zijn om een nieuwe lezer te trekken.

DEEL DIT BERICHT