Home / Blog / Mijlpaal: 500 posts op Diep Onderzoek

Mijlpaal: 500 posts op Diep Onderzoek

LATER LEZEN

In oktober 2010 zijn we dit blog gestart. Ons doel was vanaf het begin het delen van wetenschappelijke kennis over populaire cultuur en het signaleren van nieuwe ontwikkelingen in populaire cultuur. We bloggen iedere werkdag – met uitzondering van vakantieperiodes. Dit is onze vijfhonderdste post. Sinds het begin bezochten meer dan 92.000 unieke bezoekers deze site. Het merendeel van onze bezoekers komt via Google. Daarnaast zijn we een aantal keer gelinkt door GeenStijl – goed voor grote pieken in bezoekersaantallen. Het blog is onderverdeeld in acht categorieën. We schrijven het meest over digitale media (184 stukken) en het minst over games (26 stukken). Alle blogs samen geven een mooi beeld van de rijkheid en het belang van de studie van populaire cultuur. De 15 meest gelezen stukken:

  1. GeenStijl bevordert de emancipatie van vrouwelijke bloggers
  2. Smileys hebben meer effect dan emoticons
  3. Positieve discriminatie helpt meisjes gamen
  4. Subculturen vs kliekjes: hoe jongeren zich wereldwijd hetzelfde indelen
  5. Like de like-knop
  6. Hoe Habbo-hotel oneerlijk geld verdient aan kinderen 
  7. De subtiele subversie van Gangnam Style
  8. Wat zijn fixies? Uitleg, duiding en hoe namaak te spotten
  9. Debunk: worden pubers crimineel van muziek?
  10. Songpop: duiding, speeltips en advies voor hipsters
  11. De hipster-shuffle: wat is het, hoe doe je het en wat betekent het?
  12. Drugsgebruik onder ouderen meer reden tot zorg
  13. Niets tegen homo’s hebben maar ze wel in elkaar slaan
  14. IJsland gooit vrouwen in de aanbieding om toeristen te lokken
  15. Verkorte aandachtsspanne is een mythe

Dank aan alle lezers!

TAGS
DEEL DIT BERICHT