Home / Blog / Ouderwetse autoriteit van Johannes van Dam als nieuwerwetse app

Ouderwetse autoriteit van Johannes van Dam als nieuwerwetse app

LATER LEZEN

Met de opkomst van het digitale boek vrezen veel uitgeverijen voor hun toekomst. Uitgeverijen proberen met de tijd mee te gaan en gebruik te maken van sociale media. Sommige werken lenen zich daar beter voor dan anderen. Een goed voorbeeld van buiten de gebaande paden treden zijn de jonge talenten van Uitgeverij Lebowski, de Achievers, die allemaal veel twitteren en via meerdere kanalen hun fictie promoten. Een voorbeeld op non-fictie-vlak is de app Lekker Amsterdam die deze week werd gelanceerd.

In januari kwam de restaurantgids Lekker Amsterdam uit, waarin restaurantbesprekingen van Johannes van Dam zijn gebundeld. Alleen de beste restaurants (9+) zijn opgenomen. Lekker Amsterdam leent zich natuurlijk prima voor app: als je van het terras door wil naar een goede eetgelegenheid in de buurt heb je zo altijd betrouwbare tips bij de hand. Je kunt zoeken op naam, op lunch/diner, op keuken en op prijs. In nieuwe-mediatrends wordt vaak de nadruk gelegd op wisdom of the crowd. Lekker Amsterdam breekt daarmee: er is geen mogelijkheid zelf een review achter te laten. De ‘ouderwetse’ autoriteit van Johannes van Dam, met een deel interactiviteit.

De app is beschikbaar voor de iPhone  en voor Android

TAGS
DEEL DIT BERICHT