Home / Blog / MTV Onderzoek geeft beeld verveelde jeugd

MTV Onderzoek geeft beeld verveelde jeugd

LATER LEZEN

MTV Knowing Youth heeft een nieuw onderzoek gedaan met een opvallend titel: F*ck Boring, Ignite Passion. Hierin beschrijven ze hoe zowat alle (97%) bevraagde jongeren (15.000 12- tot 24-jarigen in 26 landen) regelmatig door verveling getroffen worden: twee op drie wekelijks, één op vier dagelijks. De ironie lijkt dat jongeren die vaak hypergeconnecteerd zijn met gemiddeld zes toestellen die voor informatie en entertainment kunnen zorgen, zich gewoon vervelen en vaak doelloos surfen. Toch zijn muziek, film, YouTube enzovoorts voor 85 procent ook net een middel om zich tegenover verveling af te zetten.

Er is gelukkig nog wel wat te lachen: negen op tien geeft aan dat humor een adequaat middel is tegen verveling. 95 procent geeft aan dat ze zich niet vervelen als ze samen zijn met vrienden.

Nog meer inzichten:

  • Boredom Ranker. Sixty percent of young people hate being bored.  In fact, they hate boredom more than feeling anxious (58%), having acne (55%), or missing out (54%).  However, being broke, failing or being embarrassed are larger concerns.
  • Boredom Nations. The nations reporting the highest levels of youth boredom are Malaysia (83%), the United Kingdom (79%), Brazil (79%), Singapore (78%) and Sweden (77%).  The least bored youth reside in Russia (56%), Belgium (55%), Indonesia (53%), Hungary (52%) and the Netherlands (49%). All 26 countries surveyed reported a healthy dose of boredom, with only the Netherlands falling below 50%.
  • Free and Bored. Free time is where boredom often begins for this group. Three of the top four situations in which young people are most likely to get bored are at home before bed (41%), on the weekends (33%) and during holidays (29%).

Dit stuk verscheen eerder op Pedro’s blog X, Y of Einstein.

TAGS
DEEL DIT BERICHT