Home / Workshop Twitter en Bloggen voor Academici
 

Workshop Twitter en Bloggen voor Academici

Valorisatie staat de laatste tijd zeer in de belangstelling. Zo wordt bij beursaanvragen vaak gevraagd naar activiteiten die ondernomen zullen worden ter kennisverspreiding. Steeds meer wetenschappers nemen dan ook een twitteraccount en/of blog. Wat doe je vervolgens? Hoe kom je aan volgers/ lezers/ fans? Is er zoiets als een gedragscode nodig? Ga je in discussie met je publiek en zo ja, hoe dan?

Naast de succesvolle workshop Twitter en Bloggen die Diep Onderzoek verzorgt voor wetenschappelijke instituten, is er nu ook de mogelijkheid om als individu deel te nemen.

Wanneer en waar

Woensdag 20 juni, van 20 tot 22.30 (dit is geen speelavond in het EK). De workshop wordt gehouden aan de Lauriergracht 116 in Amsterdam.

Voor wie

De workshop is bedoeld voor academici: van promovendus tot hoogleraar. De cursus richt zich op beginners, maar focust meer op inhoudelijke overwegingen dan op ‘technische’ zaken als het aanmaken van een account.

Inhoud

Bloggen: De zin en onzin van 2.0 | Wetenschap vertalen naar internetpubliek | Eigen blog of breder platform | Omgaan met commenters | Voor wie en waarom
Twitter: Mogelijke doelstellingen en haalbaarheid | Van doelen naar content | Volgen en volgers krijgen | Gedragscodes en verantwoordelijkheid | Lastige volgers en discussie

De workshop is interactief en gegrond in wetenschappelijke onderzoek. Deelnemers ontvangen een naslagwerk met literatuurtips, handige webtools, een overzicht van blogs en andere achtergrondinformatie.

Docent

Linda Duits was 2,5 jaar adjunct-hoofdredacteur van het goed gelezen opinieblog DeJaap.nl en is fervent twitteraar met een grote schare volgers. Ze kent de wetenschap van binnenuit: ze was tot 2010 Universitair Docent aan de UvA en is nu als onderzoeker verbonden aan de UU.

Kosten en aanmelden

Deelname kost €95 inclusief BTW. Aanmelden kan door een mail te sturen aan linda@dieponderzoek.nl. De workshop gaat door bij minimaal vijf deelnemers.

Download flyer.