Home / Blog / De familiegeschiedenis De Mol leert ons over mediageschiedenis

De familiegeschiedenis De Mol leert ons over mediageschiedenis

LATER LEZEN

Het Nederlands medialandschap had er anders uitgezien zonder de familie de De Mol. Zo zei de vader van Linda en John reeds in de jaren 60: ā€œDe nieuwe tijd vraagt om opportunismeā€. Dat is keer op keer een verstandige strategie gebleken. In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over mediageschiedenis en de De Mol-dynastie. Dat doen we samen met Mark Koster, freelance journalist en auteur vanĀ De Mol: De machtigste mediafamilie van Nederland. Dr. Crone is met verlof en wordt voor deze keer vervangen door Jaap Kooijman, onze huissterrenkundige.

Na een introductie over het boek en de totstandkoming ervan, bespreken we de rol van de familie De Mol in vier cruciale periodes: de jaren 60 en piraterij; de jaren 80 en commerciƫle televisie; de eeuwwisseling en internationale formathandel; en de huidige periode en synergie & data. Is de familie sturend geweest of eerder volgend? Bestaat zoiets als DeMol-DNA? Wat leert deze familiegeschiedenis ons nu over de geschiedenis van de Nederlandse media?

Deze podcast is te vinden in je favoriete podcastapp. Zie voor meer informatie de website.Ā 

DEEL DIT BERICHT