Home / Blog / Spotify introduceert klikbare advertenties voor podcasts

Spotify introduceert klikbare advertenties voor podcasts

LATER LEZEN

Wie reclame maakt is geïnteresseerd in conversies: hoeveel mensen gaan daadwerkelijk over tot aankoop van de geadverteerde producten of diensten? Crossmediale conversie is notoir lastig. Je hoort over een boek op televisie, maar vervolgens moet je een boel stappen doorlopen om het boek daadwerkelijk te bestellen. Adverteerders in podcasts zullen daarom blij zijn met een nieuwe functionaliteit die Spotify heeft aangekondigd: Call-to-Action Cards oftewel klikbare reclamebanners die worden weergeven als een reclame hoorbaar is in een podcast.

Tweakers meldt dat de functionaliteit vooralsnog alleen uitgerold wordt in de VS. Spotify verkoopt het alvast goed:

“Advertisers can be especially excited—our tests have shown twice as many site visits with these new clickable ads compared to non-clickable podcast ads.”

De reclames zullen ook op andere plekken in de Spotify-app te zien zijn, zodat

“CTA cards will make it easier for you to directly discover the products and services you’re interested in without having a hard-to-remember promo code or vanity URL.”

TAGS
DEEL DIT BERICHT