Home / Blog / De robot-paspop

De robot-paspop

LATER LEZEN

Etalagepoppen zijn statisch en onnatuurlijk. Dat kan natuurlijk veel beter. In Korea is een  robotachtige mannequin ontworpen die de vorm aanneemt van de kleren die ze moet tonen. Deze paspoppen zijn op twee manieren goed voor zaken. Dankzij hun noviteit en menselijke poses trekken ze meer klanten aan. Daarnaast zijn ze makkelijker aan- en uit te kleden en hebben etaleurs er dus minder werk aan. Je kunt je poppen natuurlijk ook voor je laten werken. Italiaanse mannequinfabrikant Almax SpA verkoopt de EyeSee, een paspop met gezichtsherkenningssoftware. De pop slaat leeftijd, gender en ras op; informatie waar winkeliers hun etalage en aanbod op kunnen afstemmen. Zo paste een winkel de etalage aan nadat bleek dat vooral mannen in de uitverkoop kochten. De poppen kunnen ingezet zelfs worden tegen winkeldiefstal, maar worden vooral gebruikt om data over klanten te verzamelen – overigens zonder dat de klant het weet. De producent legt in onderstaande video uit hoe ‘groen’ de mannequins zijn. De privacy is volgens hen gewaarborgd omdat de data wordt geanalyseerd zonder dat de daadwerkelijke gezichten worden opgeslagen.

DEEL DIT BERICHT