Home / Blog / De manier waarop influencers aan klussen komen verandert

De manier waarop influencers aan klussen komen verandert

LATER LEZEN

‘Influencer marketing’ betekent dat bedrijven infuencers inzetten om hun spullen te promoten. Vooral bedrijven die een jonge doelgroep hebben zetten hier op in. Het is voor hen zaak om de juiste influencer te vinden, eentje die perfect past bij het imago dat zij naar buiten willen brengen. Omgekeerd willen influencers de beste klussen scoren. Er is dus nood aan tussenpersonen die merk en contentmaker met elkaar verbinden. Volgens The New York Times verandert de manier waarop dat gebeurt.

Fohr is zo’n tussenpersoon, een Ambassador Management Platform. Meer dan 100.000 influencers zitten al in de database, en bedrijven kunnen gemakkelijk hun analytics inzien, inclusief gedetailleerde demografische informatie over hun volgers én het aantal nepvolgers. Daarnaast is er info beschikbaar over hoeveel geld deze influencers verdienen en hoe de concurrentie het doet.

Volgens The New York Times zijn influencers op zoek naar een gestandaardiseerde dienst. Ze citeren influencer Yinon Horwitz:

“I think formalizing this is a great idea because it allows both sides, the creator and the brand, to be able to compare apples to apples … By reading forms and better understanding the brand and what they’re looking for, sometimes we’ve understood it’s not the best fit.”

Transparantie is natuurlijk een voordeel, bovendien staan de influencers – voor zover ik kan zien – niet onder contract. Eerder zagen we namelijk dat de wurgcontracten die we kennen uit de platenindustrie (jonge artiest tekent dolblij een deal die niet in zijn voordeel is) opdoken in de influencerwereld. Overigens kunnen influencers in Hollywood sinds kort lid worden van een vakbond. Eerder was er al het Duitse initiatief YoutubersUnion, maar aan hun website te zien gebeurt daar weinig meer.

Ook interessant: influencers die bij topagenten in Hollywood tekenen

 

DEEL DIT BERICHT